FAQ - Leverans

Leverans

Vid beställningar från vår webshop får du dina varor snabbt levererade med PostNord direkt hem till dörren eller till närmaste postombud. När ditt paket finns att hämta aviseras du via sms till det mobilnummer du angav vid din beställning eller via post.

Du får ett mejl från oss när vi mottagit din beställning och en leveransbekräftelse när varorna lämnar vårt lager. Du kan följa din beställning genom dess kollinummer. Om du inte får en leveransbekräftelse från oss, vänligen kontakta vår kundservice på joutsenshop.se@joutsen.com

Hur kan jag spåra min leverans?

Du kan spåra ditt paket via kollinumret i leveransbekräftelsen som skickas till din angivna mejl så fort din beställning har lämnat vårt lager. Du kan följa paketet via länken i mejlet eller på www.PostNord.se.

Hur lång leveranstid har ni?

Vi packar dina varor så fort som möjligt efter att vi mottagit din beställning. Vår målsättning är att du ska få din beställning inom 2-5 arbetsdagar. Vid högsäsong och stora kampanjer kan leveranstiden bli något längre. I dessa fall meddelar vi dig alltid.

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 1500 kr.

Vid beställningar under 1500 kr är fraktkostnaden följande:

PostNord MyPack Collect (närmaste postombud)– 100 kr

PostNord MyPack Home (hemleverans)– 150 kr

Vilka leveranssätt erbjuder ni?

Vi levererar alla försändelser via PostNord. Du kan välja på följande två leveranssätt:

PostNord MyPack Collect – leveranstid 2-4 arbetsdagar

Var/hur hämtar jag ut varorna?

Din beställning levereras till närmaste postombud utifrån den adress du angett i samband med beställningen. I leveransbekräftelsen får du ett kollinummer som du kan använda för att följa försändelsen. När ditt paket finns att hämta aviseras du via sms till det mobilnummer du angav vid din beställning eller via e-post. 

Vid uthämtning av ditt paket krävs uppvisande av din legitimation i kombination av den fyrsiffriga kod du fått via sms eller post.

Hur gör jag för att få mitt paket levererat till ett annat postombud än det närmast min hemadress?

I det fall du önskar få ditt paket levererat till ett annat postombud än det som är närmast din hemadress, till exempel till sommarstugan eller arbetet, går det enkelt att ordna.  Genom att ändra leveransadressen när du lägger din beställning i vår webshop, skickas ditt paket till det postombud som är närmast den adress du uppger.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Ditt paket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss. 

 

PostNord MyPack Home – leveranstid 2-4 arbetsdagar

Din beställning levereras direkt till din dörr. I leveransbekräftelsen får du ett kollinummer som du kan använda för att följa försändelsen.

När din försändelse är klar för leverans, får du en avisering från PostNord via sms eller e-post. Därefter kan du göra leveransval för ditt paket.

PostNord MyPack Home levereras mot kvittens. Mottagaren, som inte behöver vara samma person som paketet är adresserat till, kvitterar försändelsen vid leveransen. Om ingen är på plats för att ta emot paketet, meddelas du om alternativ leverans. Om du inte meddelar PostNord om leverans/hämtning av paketet, skickas det tillbaka till oss.